Morgonrutin – viktigt och avgörande för hur resten av dagen blir

Trycker du på Snooze när du hör väckarklockan?

Tillhör du den gruppen människor som väljer att stanna kvar i sängen trots att det inte är lördag eller söndag? Eller är det kanske så att du faktiskt är ganska bra på att studsa upp och välja möta dagen och dess utmaningar? Drar du kanske rent på dig offerkoftan och anser att du hela tiden drabbas av otur och det är knappt lönt att stiga upp?

Dina rutiner formar din dag, som slutligen formar det liv du vill leva. Så… vilka rutiner väljer du att ha i ditt liv?
Trycker du på snooze-knappen?

Det är just av dessa anledningar att det är bra med rutiner. Rutiner räddar oss från att fallera helt och hållet. Rutiner sparar på tid och energi och vi kan rikta in vår kreativa tankekraft på att se till att vi gör saker mer effektivt och bättre.

Skapa en egen morgonrutin

  1. Sätt en tid
    05:00 – Affirmera och visionalisera dina mål, vem du är och vart du vill komma med dagen, veckan, månaden, året och livet. Drilla dig bestämt och säg allt med övertygelse. Håll gärna höger hand över ditt hjärta och säg viktiga saker med övertygelse och kärlek till dig själv.
  2. Tacksamhet  05:00 – Affirmera och visionalisera dina mål, vem du är och vart du vill komma med dagen, veckan, månaden, året och livet. Drilla dig bestämt och säg allt med övertygelse. Håll gärna höger hand över ditt hjärta och säg viktiga saker med övertygelse och kärlek till dig själv.
  3. Träning – Fysisk aktivitet
    Kör gärna ett träningspass minst 30-40 min och avsluta med en 10 min meditation. Träningen syresätter blodet och din metabolism ökar, detta medför effektivare fettförbränning under dagen. Din hjärna mår prima vid fysisk aktivitet och har lättare att kunna hjälpa dig även mentalt att genomsyra.Meditationen hjälper hjärtat och hjärnan att hitta sina frekvenser där de går ner i en läge som återställer dig och ditt fokus på ett underbart sätt.Om du har ont om tid att genomföra ett längre träningspass och kan inte dra iväg till något gym eller liknande, så kan du skaffa appen 7-min workout
    https://itunes.apple.com/se/app/7-min-workout-7-minuterstraning/id680170305?mt=8
  4. Duscha varmt och avsluta med en kall dusch. Ja du läste rätt!
    Det finns former av vattenterapi. Kort och gott handlar det om att varmvatten ökar cirukualtionen, lättar på eventuell smärta, ökar känslan av energi, minskar stress och vitaliserar din hälsa. Kallvatten är bra mot inflammation och stimulerar vissa av kroppens organ att driva ut gifter från t ex huden och lymfsystemet.
    Det går bra att växla mellan varmt och kallt upp till 7ggr per duschning. Det är okej att avsluta med varm dusch 😉
  5. Läs minst 10 sidor i en bok om  t ex personlig utveckling eller något som inspirerar på Youtube.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *